نوشته‌های مرتبط

آموزش ریست کردن فیلتر یخچال ال جی

ری استارت فیلتر یخچال ال جی

یکی از قابلیتهای عالی یخچال‌های ساید بای ساید وجود سیستم تصفیه آب است. سیستم فیلتراسیون آب یخچال توسط فیلترهای جدید انجام می‌شود. با توجه به این که آب شهری حاوی باکتری‌ها و املاح مضر است تعویض دوره‌ای فیلتر یخچال ضروری است. ریست کردن فیلتر باعث می‌شود تا طعم آب بهتر شود و درصد ناخالصی آن به حداقل برسد. شما می‌توانید به راحتی در منزل فیلتر یخچال را عوض کنید، برای این منظور باید با انواع، نحوه کارکرد و شیوه تعویض فیلتر آشنا باشید. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا همه نکات مهم در مورد ریست کردن فیلتر یخچال را در اختیار شما قرار دهیم.

فیلتر یخچال چیست؟

یخچال‌های ساید بای ساید امروزی مجهز به سیستم تصفیه آب و یخ‌ساز هستند. سیستم خنک کننده آب یخچال به آب شهری متصل است و استفاده از یک فیلتر تصفیه مناسب لازم است. در واقع فیلتر یخچال یک تصفیه کننده آب است که میکروب‌ها و املاح مضر را از آب حذف می‌کند و آب سالم و آشامیدنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. فیلترهای تصفیه آب از نظر اندازه، کارایی و تعداد مرحله تصفیه با هم متفاوت هستند. فیلترهای دو مرحله‌ای با دو بار تصفیه کردن آب، کیفیت آن را بهتر می‌کنند.

انواع فیلتر یخچال

تنوع فیلترهای یخچال‌ بسیار بالا است و دوام و جنس متفاوتی دارند. فیلترها اصولاً از جنس کربن فعال یا الیاف‌های مخصوص هستند. در ادامه به طور کامل انواع فیلترهای یخچال ال جی را بررسی می‌کنیم.

فیلتر معمولی

فیلترهای معمولی مخصوص یخچال‌های کوچک و با ظرفیت کم هستند. این فیلتر سایز مناسبی دارد و می‌توانیم آن را در داخل یا بیرون از یخچال نصب کنیم. این فیلترها با استفاده از پودر زغال موجود در محفظه خود مواد معلق اضافی درون آب را نابود می‌کنند.

فیلتر کربن فعال

فیلتر حاوی کربن فعال یکی از پرطرفدارترین انواع تصفیه کننده‌های آب یخچال است که کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد. نمونه جدید این فیلتر را می‌توان به پشت یخچال متصل کرد. این فیلتر کارایی فیلتر معمولی را دارد و علاوه بر این موجب بهبود طعم آب و حذف سموم و کلر موجود در آن میشود. از آن جایی که این تصفیه کننده ظرفیت بالایی دارد ریست کردن فیلتر یخچال دیرتر انجام می‌شود.

فیلتر آنتی باکتریال

همان طور که از نام این فیلتر مشخص است این نوع فیلتر علاوه بر حذف کلر و فلزات سنگین باکتری‌های مضر درون آب را نیز از بین می‌برد. فیلترهای آنتی باکتریال در مقایسه با نوع معمولی توانایی بالاتری در پاکسازی آب آشامیدنی دارند. همچنین، این نوع فیلتر می‌تواند مزه و بوی نامناسب آب لوله کشی را به طور کامل حذف کند. فیلترهای دو منظوره آنتی باکتریال را در پشت یخچال نصب میکنند زیرا اتصال و تعمیر راحتی دارد.

فیلتر بیرونی و درونی

فیلترهای بیرونی و درونی یخچال انواع دیگری از فیلترهای تصفیه آب هستند که محل نصب متفاوتی دارند. فیلترهای بیرونی در خارج از محفظه یخچال نصب می‌شوند و به طور مستقیم به شیر آب وصل میشوند. البته تعویض و تعمیر این نوع فیلتر از فیلتر داخلی سخت‌تر است. حین تعویض فیلتر داخلی، فیلتر درون یخچال قرار گرفته و نیم دور به سمت راست داخل یخچال قرار می‌گیرد و با چرخش نیم دور به چپ از یخچال در می‌آید. این فیلتر زیر سقف نصب می‌شود و اتصالات آن را باید محکم کرد. اگر در زمینه انتخاب فیلتر مناسب تخصصی ندارید بهتر است از مشورت‌های یک تعمیرکار متخصص بهره گیرید.

کاربرد فیلتر یخچال

بسیاری از یخچال‌ها در زمان خرید فیلتر دارند اما برای برخی دیگر باید فیلتر مناسب را خریداری و نصب کرد. اهمیت فیلتر یخچال ال جی در تصفیه آب شهری است. فیلترهای یخچال با انجام دادن یک پروسه مهم همه ذرات آلوده، رسوبات و میکروب‌ها را از آب جداسازی می‌کنند. اگر آب توسط فیلتر تصفیه نشود، رسوبات در بخش‌های مختلف یخچال انباشته می‌شوند و می‌توانند باعث سوختن یخچال شوند. بنابراین، ریست کردن فیلتر یخچال بسیار مهم است و باید بهترین نوع آن را انتخاب کرد.

آبسردکن یخچال الجی

چه زمانی باید فیلتر یخچال را عوض کنیم؟

فیلترهای برندهای مختلف طول عمر متفاوتی دارند و ما با توجه به کیفیت و نوع یخچال زمان تعویض فیلتر را مشخص می‌کنیم. به طور کلی فیلترهای معمولی و آنتی باکتریال یخچال‌های ساید بای ساید باید هر 6 ماه یک بار تعویض شوند. تعویض و ریست کردن فیلتر یخچال ال جی بسیار مهم است و باید با دقت درستی انجام شود زیرا در صورتی که اتصالات محکم نباشند ریست کردن یخچال فایده‌ای ندارد.

نشانه‌های خراب شدن فیلتر یخچال

در برخی از یخچال‌ها هنگامی که فیلتر دیگر کارایی لازم را ندارد چراغ قرمز فیلتر روشن می‌شود. این مورد اصلی‌ترین نشانه برای ما است تا فیلتر را تعویض کنیم. با این وجود نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که توجه کردن به آنها می‌تواند به ما در تعمیر فیلتر کمک کند. کم شدن فشار آب آبسردکن، تغییر طعم و رنگ آب و گرم شدن آب از مهم‌ترین نشانه¬های خراب شدن فیلتر یخچال هستند.

عوارض تعویض نکردن فیلتر یخچال

پیش از این که در مورد نحوه تعویض فیلتر صحبت کنیم بهتر است با عوارض مخرب عوض نکردن آن آشنا شویم. در صورتی که به موقع برای تعویض فیلتر اقدام نکنید باکتری‌ها در آن جمع می‌شوند که این موضوع باعث مشکلات گوارشی می‌شود. علاوه بر این عملکرد اشتباه فیلتر موجب تجمع سموم در آب می‌شود و مزه آب را تغییر می‌دهد و یخ‌ها کدر رنگ می‌شوند. کاهش فشار خروجی آب و سوختن شیر برقی از دیگر عوارض تعمیر نکردن فیلتر یخچال است. همچنین عوض نکردن به موقع فیلتر می‌تواند باعث آسیب شیر برقی یخچال که قطعه گرانی است، شود.

آموزش نحوه ریست کردن فیلتر یخچال

اگر می‌خواهید فیلتر یخچال خود را تعویض کنید نیازی نیست حتماً به یک تعمیرکار مراجعه کنید. نحوه تعویض کردن و ریست کردن فیلتر یخچال بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید. برای این منظور باید با قابلیت‌های فیلتر و نحوه اتصال آن آشنا باشید. توجه داشته باشید که اول باید فیلتر را عوض کنید و پس از اتصال محکم یخچال را ریست کنید.

جداسازی فیلتر قدیمی از یخچال

در ابتدا فیلتر قدیمی را جدا کنید، این کار به صورت دستی یا با استفاده از ابزار انجام می‌شود. فیلترهای لیوانی را با چرخاندن قسمت پایینی جدا کنید. بهتر است در هنگام جداسازی یخچال را تخلیه کنید تا به مواد غذایی و قفسه‌ها آسیبی وارد نشود.

متصل کردن فیلتر جدید

فیلترهای داخلی یخچال یک محفظه مشخص در بالای سقف دارند و به راحتی نصب می‌شوند شما باید این محفظه را با فشار یا چرخاندن در جای خود قرار دهید. برای وصل کردن فیلترهای استوانه‌ای یا کتابی قسمت پایین فیلتر را 90 درجه بچرخانید تا در محفظه قرار گیرد و برای قفل شدن، آن را 90 درجه در جهت عکس حرکت اول بچرخانید. علاوه بر این نحوه اتصال فیلتر بیرونی نیز راحت است. برای این منظور باید فیلتر کپسولی را به شیر آب متصل کنید. ورودی کپسول باید به سمت شیر آب باشد و خروجی آن به لوله یخچال متصل شود. پس از اتصال اجازه دهید تا 3 الی 4 لیتر آب از فیلتر خارج شود تا آب سیاه در آن باقی نماند. در واقع برای نصب فیلتر به پست یخچال در ابتدا فیلتر به آب وصل می‌شود و پس از بیرون ریختن ۴ الی ۳ لیتر آب سیاه رنگ شیلنگ یخچال را به فیلتر نصب کنید.

فیلتر یخچال ال جی

ریست کردن یخچال

پس از نصب کردن فیلتر جدید باید تنظیمات یخچال را ریست کنید تا فیلتر شروع به کار کند. این مرحله ضروری است زیرا برای راه اندازی مجدد سیستم تصفیه آب یخچال لازم است. اگر یخچال را ریست نکنید، فیلتر به درستی عمل نمی¬کند و آب آلوده دوباره وارد مخزن آبسردکن می¬شود. برای ریست کردن فیلتر یخچال کلید فیلتر را چند ثانیه نگه دارید. اگر پس از ریست کردن کلید فیلتر سبز شد یعنی همه چیز درست پیش رفته است.

انواع ریست کردن فیلتر یخچال

شیوه ریست کردن در مدل¬های مختلف یخچال متفاوت است. بنابراین، برای جلوگیری از سردرگمی شما سه راه اصلی ریست کردن فیلتر را بررسی می‌کنیم. در شیوه اول با نگه داشتن کلید Reset یخچال به طور اتوماتیک ریست می¬شود. اگر یخچال شما این کلید را ندارد دکمه های Water Filter و Express Freeze را به طور همزمان نگه دارید. در صورتی که یخچال شما این کلیدها را ندارد دکمه Filter Fresh Air را فشار دهید.

دکمه فیتر یخچال ال جی

نکات کلیدی در هنگام ریست کردن فیلتر یخچال

اگر اولین بار است که می‌خواهید فیلتر یخچال خود را ریست کنید اصلا نگران نباشید، با رعایت چند نکته ساده می‌توانید به راحتی و بدون کمک فیلتر را تعویض کنید. در ادامه مهم‌ترین نکات نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال را برای شما قرار داده‌ایم. این نکات کلیدی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خاموش کردن کامل آبسردکن قبل از تعویض
  • نگه نداشتن دکمه Filter یخچال برای مدت طولانی
  • محکم بستن فیلتر جدید
  • متصل کردن سریع فیلتر جدید
  • باز کردن پیج پشتی در صورت جدا نشدن فیلتر قدیمی

اگر مشکل جدی با محصولات برند ال جی دارید بهتر است به نمایندگی‌های معتبر استان خود مراجعه کنید. در بسیاری از موارد با مشورت تلفنی مشکل وسیله برقی شما حل می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. برای پیدا کردن نمایندگی تعمیرات ال جی در کرمان به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید. کارشناسان مجموعه ما به شما در تعمیر یخچال ساید ال جی در کرمان کمک می‌کنند.

مصرف آب پاکیزه یکی از مهمترین شرط‌های سلامتی ما است. با توجه به این که امروزه اکثر ما از آبسردکن یخچال برای مصرف آب استفاده میکنیم باید به کارکرد صحیح فیلترهای تصفیه آب توجه کنیم. برای این که فیلترهای یخچال به درستی کار کنند باید هر چند وقت یک بار تعویض شوند. ریست کردن فیلتر یخچال بسیار راحت است و شما فقط باید فیلتر جدید را جایگزین کنید. اگر آشنایی با نحوه جداسازی فیلتر و ریست کردن یخچال ندارید، از آموزش گام به گام این مقاله کمک بگیرید. در صورتی که در زمینه ریست کردن فیلتر یخچال سوالی دارید، می‌توانید از مشورت‌های متخصصان مجموعه ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *